Jak założyć firmę w Polsce?
Być może już dziesięć a nawet i piętnaście lat pracujesz w jakimś urzędzie publicznym.
I niby wszystko jest fajnie. Zarabiasz netto w okolicach średniej krajowej, masz wszystkie świadczenia pracownicze a w pracy czujesz się w stu procentach bezpieczny. Ale z drugiej strony – czy to jest to czego naprawdę oczekujesz od życia? No bo każdy dzień jest taki sam jak poprzedni. Często nie masz co robić godzinami a zatem z utęsknieniem oczekujesz 15:30. A ponadto twoi koleżanki i koledzy nie są już tak mili wobec ciebie jak kiedyś. A ponieważ wizja awansu jakoś ci ciągle umyka to wobec tego być może należy powiedzieć sobie dość i zwolnić się z tego miejsca. Boisz się? Czego? Uważasz że nie dasz sobie rady sam? To wiedz o tym, że wielu polskich milionerów zaczynało swoje biznesy po takich samych decyzjach jaka naszym zdaniem jest przed tobą. Dzisiaj dziękują za to sami sobie.
Czy trudno jest założyć swoją firmę w naszym kraju?
Założenie firmy czy też jak to się fachowo mówi swojej działalności gospodarczej jest w tej chwili bardzo proste. Zgłaszasz się do urzędu gminy czy miasta zgodnego z twoim miejscem zamieszkania i tam się rejestrujesz. A potem odwiedzasz jeszcze urząd skarbowy; ewentualnie sąd rejonowy. I to dosłownie wszystko. No bo o tym że musisz mieć siedzibę i firmowe konto bankowe nie będziemy tutaj mówili. Jest to po prostu tak oczywiste, że wręcz banalne. A później możesz swobodnie działać w branży którą sobie wybrałeś.
A zatem jeśli uważasz że praca urzędnika państwowego na pełnym etacie to zajęcie bez żadnej adrenaliny, to w takim razie powinieneś to zmienić i to radykalnie. Proponujemy ci w związku z tym założenie własnej firmy. A jak widzisz wszystkie sprawy formalno-prawne które są z tym związane możesz załatwić dosłownie w jeden dzień. Dlatego też nie wahaj się ani chwili dłużej i już teraz się na to zdecyduj. Nie jest to bowiem w ogóle trudne ani też niebezpieczne. Później twoje życie zdecydowanie zmieni swój codzienny wymiar i wygląd.